Jom klik

kENgkaWAn

Wednesday, April 10, 2013

5 Mei 2013 hari mengundi, korang mengundi tak???

Tarikh pilihanraya dah umum kan.. 5 Mei.. Nasib baik hubby tak ambil cuti lagi.. sebab ikutkan dia nak ikut aku kursus team building kat Genting.. Hotel bayar sendiri laa.. tak best la ofis baru..

Dulu ofis lama aku yang buat semua arrangement booking hotel, agenda semua, so selalu dapat 1 bilik sorang sebab bos akan cover bajet anak buah yang tak cukup kelayakan ni.. So memang ofis lama boleh la bawak famili sekali sebab dok sorang je 1 bilik kan, makan je la tak support, cuma dapat untuk breakfast jela..

Ofis baru just jaga bos je, takde makna ko nak buat keje-keje arrange meeting, arrange hotel, buat bajet untuk meeting kat sana sini owh... betapa aku rindu ofis lama...

Dan... aku baru perasan yang 1 Mei ni cuti.. so buat apa laa aku ambil cuti 29hb April je pastu terkocoh-kocoh nak balik Shah Alam balik, padahal kalau ambil sampai 30 dah dapat lebih cuti.. Lahaiiii sebbaik laa office mate sebut pasal cuti pekerja ni..

Tapi untuk sampai bulan 3 ni aje aku dah apply 7 hari cuti... sebulan kelayakan cuti 2 hari je kan.. haahahah.. camne nak apply cuti lagi ni.. adoiii...

Buat tak tau jela kan..apply jela.. Dulu cuti pun banyak sebab anak tak sihat, jaga anak kat rumah.. Kampung aku pun dah lama tak balik kot.. so alang-alang nak balik biar lama sikit kot.. ermnn lagipun dia baru 4 hari ambil cuti.. balance cuti sama cam aku 18 hari...

Harap-harap hubby setuju laaaa.. Nak makan ikan fresh ni.. Ayah dah beli bot, apa lagiiiiiii pekena ikan, sotong, udang fresh gila2 laa balik kali ni.. Owh, harap tak hujan balik kali ni.. pleeezzzzz..

Eh lupa... macam tajuk aku tu, korang mengundi ke tahun ni? Aku rasa aku tak la kot.. Camno nak ngundi tu, sorang perak sorang Kuantan... Ingatkan ngundi 27hb so 26 tu boleh la balik perak jap, pagi-pagi 27hb tu lepas hubby dah mengundi boleh la balik Pahang.. sekali tak jadi laa... sebab minggu sebelum tu kan dah balik Pahang, mau bengkok kalau balik balik, kecuali ada pihak yang nak bayarkan minyak dengan tol, ehhhh i ok jeeeeee hahahahaha...

2 comments:

deelira@deeliraz said...

ko ni kena tukor tajuk la aku rasa hahaha

utk jawapan pada soklan ko tu.. aku x moh jawab

#mood merajuk!

Imaan09 said...

xngundi jugak.. sebab xde y memenuhi citarasa.. ewahh..mcm nk pilih jodoh lak kan