Jom klik

kENgkaWAn

Monday, April 22, 2013

Baju pahala dosa

Tadi, aku pergi admin, hantar borang, maklum pembantu bos aku tu cuti seminggu, so sila menapak sendiri.

Naik je tingkat 3, punya ramai orang tunggu turn nak dengar kes. Buat muka selamba catwalk ala-ala sopan, nak masuk ke admin. Sekali terperasan sorang pakcik ni, tua dah, pakai kopiah. Dia pandang aku macam marah, cam aku buat dosa besar je. Apsal ek...

Hala balik dari admin tu nak tuju ke lif baru aku perasan... Rupanya, kain yang aku pakai ni..bila jalan terbelahnya sampai nampak betis.. Homaiiiiiiii!!!! Terus malu sendiri.. Padan laaa pacik tu muka cam marah..

Ingatkan selaknya takat atas skit dari buku lali je dan biasanya pakai kain dalam or tight, hari ni bangun lewat, so tak sempat nak capai segala protect betis tu, huwaaaa.. dosaaaaaa!!!!

Sebenarnya, kain ni tak belah tinggi pun, takat nampak buku lali je dulu.. Tapi semenjak beranak 2, peha telah membesar dengan jayanya, maka benang yang menyambungkan kain tu dari terbelah besar telah tertetas. Maka... selakkannya jadi lee sampai ke betis bunting padi aku ni haa...

Jalan kat ofis aku ni ok je sebab lengang, bila pegi admin terus segan tahap bunga semalu tu, rasa cam orang bogel-bogelkan je kaki aku.. Huwaaaa lagii...

Dok chit chat dengan Mek Zu pasal kain aku tu. Katanya dia pun ada baju camtu. orang kasik katanya. Dia panggil baju tu baju pahala dosa.. Pahala bila tutup, dosa bila terbuka hahaahahah..  Lawak la oooiii!!

Betol la weh.. baju aku ni kurung pahang, so memang longgar laa.. tang kain je spoil!! Ni nak gi cafe tengahari ni pun dah segan ni adesss, memang tak kuar ke mana laa aku jawabnya.

Baru je cam nak berubah skit-skit tutup aurat.. yela, pakai tudung, tapi sebenarnya bogel.. Faham ke? Aku pakai baju, tapi ketat, aku pakai jeans, tapi nampak bentuk kaki.. Boleh pakai, tapi kena cari baju labuh.. Kan... aku masih cuba, berubah perlahan.. Tak boleh drastik, sebab aku penah cuba berubah secara drastik, tapi kejap je bertahan.. Kalau boleh biar la sampai bila-bila kan.. Sebab menutup aurat tu wajib, tau, tapi still nak langgar kan aku ni, panggg tampar skali!!!! Huhu..

Tapi, aku suka tengok orang pakai longgar-longgar, tudung dilabuhkan menutup apa yang patut ditutup, comel je.. Tapi, macam aku cakap, aku nak berubah, tapi kadang hati tak kuat... Insyaallah, satu hari nanti... Doakan ye.

Thanks!

6 comments:

Ryn said...

in-allah...bila niat kite baik mesti terlaksana...cuma cepat dan lambat dan bila kita sendiri x tau...kdg2 tetiba dah berubah..kita pon x sedar...chaiyok2..!!!
:)

Tukang Karut said...

WOW... NI YANG AKU SUKA NI...

eima said...

insyaallah bunga... aku pun masih dlm pra percubaan lagi ni ...

aku ade 2-3 helai cam tu dah lama dah tak pakai nyesal buat kain belah dulu2 tak pikir.heeeeeeeee

Ratu Hatiku said...

hahaha...baju pahala dosa ya..

deelira@deeliraz said...

har har har..

Kesuma Angsana said...

moga2 ye.. berubah perlahan2 kan !