Jom klik

kENgkaWAn

Thursday, April 11, 2013

Boleh ke tak boleh boleh ke tak boleh..

Makan madu dengan limau ek kawan-kawan.. Ok, balik ni pergi cari madu dengan beli limau.. eh tapi limau nipis ke limau kasturi??? Silap-silap, tengahari ni gak zass gi alam sentral cari madu ni kang.. arghhhhh stress wehhhh!!!!!

Sebenarnya tengah risau... Jumaat sampai Ahad ni kursus.. Even kat Shah Alam gak, tetap kena dok hotel, sebab aktiviti habis pukul 11 malam. Gini la nasib, kat ofis lama jangan harap laa nak pergi kursus Sabtu Ahad ni, kat sini terpaksa, kalau tak tak cukup laa kursus 7 hari wajibbb ko tu.

Memang ikutkan hubby suruh balik rumah gak tido rumah je, tapi aku fikir pulak kalau anak dah tido macam kesian lak kat anak-anak nak berangkut ambil aku malam-malam, pastu pagi-pagi dah kena bangun nak hantar aku pulak.. Aku nak guna kereta kang, takut gak kalau apa-apa jadi, mesti hubby perlu kereta nak angkut anak-anak.. Nak beli 2 kete tak mampu lagi huhuhuh...

Tapi, yang aku risau, tengah-tengah malam, anak nangis nak susu, sedar ke tidak laaaaa papa diorang tu... Hailaaaaa risauuuu.. dan yang tu pun yang hubby tepaling risau pun... katanya takut tak terjaga kalau anak nak kencing tengah malam ke, anak nak susu tengah malam ke.. Sudahhhh!!!! Hihihi...

Pastu risau gak sekarang sebab Eqal sangat-sangat manja dengan aku. Dah pandai pilih nak dengan siapa.. Apa-apa mengadu kat aku, apa-apa nak baring dekat aku, nak tido nak aku sebelah dia, nak menggombeng, kalau tak susah nak lena cepat mata dia tu.. Pantang aku takde, melalak macam ke apa kat pagar menghala ke dapur panggil mamamaaa.... Kalau buat manja ngekor aku sambil pegang baju ke, peluk peha ke, tak nak lepas... stress kalau time tu aku nak cepat haihhhhh!!!!  Kalau suruh manja kat papa dia pegi la kejap je, pastu datang balik kat aku.. nak mama jugekkk!!! Papa bengkekkk je hahaahah...

Kimi pulakkk.... pun 1 macam gak tu perangai... Time dia nak buat perangai.. Susu tak nak papa bancuh, mandi tak nak dengan papa, apa pun tak mo papa.. semua mama, mama mama.. Kalau bangun pagi nak pergi sekolah tu tak payah cakap la, bangun memang menangis la kalau cakap mandi dengan papa...

Lepas tu dulu ada dalam entry aku cakap dia pergi sekolah dengan papa dia kan, eh elok seminggu lepas publish entry tu, dia tak mau dah pergi sekolah dengan papa dia, alasan enjin moto papa bising.. bising ape nye moto baru hai laaa... Padahal kadang-kadang aku hantar dia gi sekolah dengan moto gak pun. Ehhh, takde.. takde pun aku hasut kimi suruh pergi sekolah dengan aku. Cemburu aku pada suami masih bertempat la.. Takat nak cemburu cikgu sambut kimi time hubby anto anak takdenye nak cemburu sangat aihhhh..

Baik laa aku hantar Eqal, takde banyak songeh, pagi-pagi semangat je bangun nak naik moto or kereta.. Senyum je, tak penah masam pagi-pagi.. Cepat kerja aku.. Kalau kimi nak pakai baju sekolah, aku pakaikan, dia lepas mandi terus baring, sambung tido. Kecuali aku gegak gempita suruh dia bersiap sendiri sebab aku dah lambat. Nak pakai stokin, kasut pun ambil masa.. Sabooo je aku ni haa...

So, kesimpulannya, kita tengok jela nanti, aku balik rumah ke tido kat hotel sepanjang 3 hari kusus tu... Tapi aku pun risau sebenarnya... takut tak leh tido tanpa anak-anak aku tu.. Eqal tu, bukan pernah berpisah pun lagi dengan aku... Takut tak boleh tido je dia tanpa bau ketiak masyam mama dia ni..

3 hero di hati mama..

6 comments:

Ratu Hatiku said...

erm...susah jugak tu....balik jelah kalau gtu... :D

MRS. K said...

dont worry la wei.. aku mula2 pun cuak nak tinggal anak nak pi outstesen seminggu. tapi semua okey. anak sendiri kan? mesti lakiku mu nak yang terbaik. just trust him

eima said...

ko emo lebih la wei .. muahahah
rileks la wlupun aku tak penah pun pi kursus sejak beberape tahun ni ... aku dok pun ceramah je ..kaver balik hari kursus...muhahahah

LiYa HaNiF :: said...

kalau dekat balik je.. :)

P.A. said...

hihihi anak2 mama macam tu laaaaa :)

deelira@deeliraz said...

bulat nya mata eqal