Jom klik

kENgkaWAn

Thursday, April 18, 2013

Ragam anak setiap pagi

Huaaarrrgghhhh!!!!! Besseeeee dia niiii!!!! Baru balik kusus dah menguap nguap.. Hahahahaha.... Weiiii bos takde gila bosan, ngantuk pun yerrrr!!!! Tersengguk-sengguk dah aku sorang-sorang kat meja ni.. semua staff pun cuti, tinggal aku je terkontang kanting kat ofis ni wehhh!!!!

Lupakan pasal ofis, nak cite pasal anak teruna i yang sulong. Wahhhh sejak sekolah ni kemain pandai dia. Semalam,

Mama, semua orang bawa food pergi sekolah, saya je takde.
Food?
Yelaa food, makanan (ingat mama tak faham bahasa Inggeris la tu, explain)
Ye, mama tau la. Tapi kan sekolah kimi dah sediakan makan pagi, kenapa nak kena beli pulak?
Ala mana beli laa, kesian saya, saya nak kuih.
Nak kuih apa? 
Donut.

See, dah pandai mintak bekal makanan dah. Semalam dia nak donut, makcik tepi jalan tu takde jual, so aku beli pau. Mamat tu kalau makan je apa kita beli takpe, ni songeh ok. Kadang pagi-pagi mintak roti canai, dia bangun pagi dah la lambat, nak bersiap pun aku yang pakaikan baju bagai, eh mintak pulak roti canai yang buat aku kena tunggu lebih dari 5 minit..

Tapi sebbaik kadang boleh toleransi gak dak kimi tu. Kadang ayat dia,

Donut takde, ok roti canai la mama, takde? Ok pau la mama.

Phewwww!!! Lap peluh mama pastu doa banyak-banyak dia tak banyak ragam pagi2..

Pagi tadi buat hal lagi..

Mama, saya nak naik kereta.
Jangan nak mengada, mama dah lambat, naik moto je.
Alaaa, saya nak naik kereta... (pastu buat muka)

Demand ok anak bujang aku... Besar tu dah pandai memilih.. Tu malu ke apa tah, kalau gi sekolah mama hantar dengan moto? Mama masa kecik dulu rileks je atok hantar gi sekolah dengan lori, siap anak jiran naik sama, dah cam lori sekolah, bukan van sekolah sebab penuh dengan budak kat belakang lori tu.. Besttt bila ingat balik..

Selalu la pagi-pagi bila dia buat hal, aku kuarkan ayat ni, kalau siap awal baru la mama hantar dengan kereta sayang oiii.. Mama naik moto sebab nak elak jem.. Dia ingat mama suka ke nak berpanas terik naik moto, no!!! Baik naik kete best, ada aircond... tapi Shah Alam pagi-pagi jem, maka moto adalah penyelesaiannya. Cakap kat anak umur 4 tahun, tah masuk ke tak dalam kepala dia tu hihihi.

Pagi tadi, sebbaik kejap je dia tarik muka sebab tak berani nak amuk tengok muka mama dia stress dah lewat ahahah... Pastu atas moto mintak tapau nasi lemak. Wahhh first time anak nak makan nasi lemak tapau, harusla mama beli.. Sebbaik laaa semuanya RM1 je sayang oii.. Kalau kamu mintak MCD setiap pagi, terus papa mama ni haaa...

Tu pagi yer kawan-kawan, petang lagiiiiiii banyak permintaan... Fuhhhh bertabah je mama ni.. Tapi tak kisah la janji anak selesa, nak makan bagai.. Setengah orang jenuh nak paksa anak makan kan, patut aku bersyukur la anak aku nak gak makan kan.

Budak badan ketak-ketak masa 7 bulan...
Ok, ok, alhamdulillah.. syukur.. ;)

2 comments:

Ratu Hatiku said...

hihihi..mcm2 ragam dia ya..
Amboi semangatnya.....

Tukang Karut said...

bertabah je la ek...