Jom klik

kENgkaWAn

Friday, May 17, 2013

Bila anak dah pandai komen

Semalam dialog dengan anak bujang masa jemput dia kat taska.

Mama naik apa hari? (ni sambil jenguk luar pagar). Alaa moto je? Kenapa mama tak bawa kereta?
Malas la sayang, kalau mama bawak kereta nanti mama lambat masuk kerja, jem nanti.
Alaa mama la keluar lambat, sebab tu jem.
Amboiiii!!! Siapa yang buat mama lambat?
Mama laa bangun lambat!
Eeee.. mama lambat sebab kimi lambat laa..
Mana ada! Mama yang lambat!
Eeeee.... kimi yang susah nak bangun pagi, dah la bangun lambat, mama kena angkat, mandikan, pakaikan baju, camne mama tak lambat?
Tak laaa.. mana ada... (sambil gelak-gelak)
Ok, esok, Kimi mandi sendiri boleh?
Alaaa mama, tak nak!!

Hahahaahah.. tau takut, mengaku kalah.. Kemain bahasakan mama ye.. Baru 4 tahun dah pandai komen, besar skit lagi tak tau laa apa lagi keluar dari mulut kecik dia tu.

Tapi kadang ayat dia cam orang besar tu laa buat hari aku ceria hihhihii... Love u my dear son!!!

5 comments:

Kesuma Angsana said...

hehehe...

:: Cik Viva :: said...

Hehe...mcm2 keletah budak2 ni..
Anyway, dah dpt voucher diskaun BGRC....thanks a lot ya... =)

eima said...

tu la anak2 kite makin besar makin suka cari pasal ngan mama .... suka tanya soklan bukan2

adianiez AIDA said...

hi hi...
bila dikenang semula, memang funny...
yes, mulut diorang pot pet pot pet tu la buat hari kita ceria :-)

Tukang Karut said...

hikhikhik.... kena dah...