Jom klik

kENgkaWAn

Wednesday, May 15, 2013

Motosikal dan moto hidup

Tengah berdoa.. Jangan laaa hujan turun.. Sekarang hari-hari merempit dengan skuter passion aku tu.. Kereta dah ku pandang sepi hihihi...

Sebab merempit?
Sebab, tak mo punch card merah.
Punch card merah sebab jalan jem.
Jalan dah jem sebab lewat kuar rumah.
Sebab lewat kuar rumah, lmbat bangun pagi, sayang tido hahaahh...

Sendiri cari penyakit so bertabahlah merempit cam zaman bujang dulu. Syok, tak payah pasang econ, dapat udara semulajadi yang tercemar dengan asap kereta huhuhuhh.. Pastu jimat duit.. Sekali isi RM4 je pastu tahan 3,4 hari.

Tapi sekarang lawo la modenas passion.. aku punya pattern lama, yela beli awal tahun 2005, masa baru 7 bulan keje kat KL ni ha.. Semangat pujuk ayah sebab nak buat lesen moto, tak tahan jalan kaki, naik LRT gi keje..

Sebab utama, tak larat nak bangun awal pagi kejar LRT. Sebab utama lagi, tak sanggup kena kejar dengan orang gila kat Masjid Jamek.. Serik ok, bawak besi kejar kami tanpa sebab...

Sebab lagi, takmo jadi mangsa gangguan seksual dalam LRT. Sebab tak kuasa menapak jauh, dari rumah ke LRT amik masa 15 minit, dari Masjid Jamek ke JKR 30 minit kot.. ke 20 minit.. Penat ok.. Sebab tu datang KL je terus turun 5,6kg, penat berjalan.

So kesimpulan, aku sayang moto aku sebab dia la penyelamat aku walaupun bila hujan, nanges sebab basah, walaupun masa bujang dulu 3,4 kali hampir eksiden sebab kesalahan orang lain, syukur Allah masih selamatkan aku dari eksiden.

Insyaallah aku berhati-hati, sebab aku pemandu kereta dan juga moto, so aku tau apa dalam kepala pemandu kereta bila bawak kereta dan aku tau apa dlam otak penunggang moto bila aku bawak kete.. Asalkan sama-sama patuhi keselamatan semua pun selamat..

Eh, terpanjang lak entry.. Nak balik, byeee!!!!

3 comments:

Anonymous said...

Bunga,

Motor ini ke yg saya naik dgn bunga masa pergi Bank Rakyat....

Nak gelak pun ada bila teringat masa nak turun motor.... lepas tu ada mamat yg ikut kita balik pejabat.....

bunga_rose said...

HAahahaha.. yeeee kak Shedah, moto ni laa tak tukar-tukar. Hahahahah.. memang lawak teringat kenangan akak naik moto saya, sebbaik tak terbalik ekekekeekek...

mamat tu.. eeeee mimpi ngeriiiii tu kak!!!!! Hahahahaha..

deelira@deeliraz said...

bile org giler kejor wei? aku xde dalam situasi tu ke?

#rinduzamananakdaradulu