Jom klik

kENgkaWAn

Thursday, May 16, 2013

Tengahari orang panas, tapi aku sejuk balik

Panjang kan tajuk. Saja nak bagitau yang hati aku dah sejuk muahaahaha... Bos batalkan tempahan sebab bilik extra yang dia dapat lain blok dengan bilik dia. So dia khuatirkan keselamatan famili dia.

So dah call dua-dua pihak. Pihak hotel pun ok, siap dia usik, kasik la can anak bos jauh sikit dari famili, dah beso dah pun. Aku jawab, anak orang kaya ni lain dengan anak orang kita ada-ada je ni ahahahaahah... Eh, tapi aku rasa kalau aku pun tak lepas kot, kalau lain anak aku tiba-tiba lain dari blok yang aku tidur.. Bahaya kot, sekarang macam-macam kes kan..

Dan pihak urusetia pun aku dah maklumkan supaya batalkan je booking tu. Eh, elok pulak kali ni dia cakap dengan aku. Siap dengan lunak merdu tanya eh nak batal ke? Saya baru je cakap dengan orang hotel nak extra bilik.. Lahai takpe, bos takmo dah.. Terima kasih banyak-banyak..

Tapi aku tetap cam biasa, mintak maaf sebab merepoti beliau dan ucap terima kasih atas kerjasama gitu konsepnya. Ko marah-marah pun tak guna, kena terima semua klien sambil senyum di depan telefon walaupun orang tu takde depan ko. Baru la suara kita ni kedengaran mesra di telinga orang.

Tapi, aku bila jawab tepon penah orang cakap, mak ada? Masa tu nak serang orang yang konon suami dia letak nama bunga kat hp. Takut la someone special kan... Lahaiiii dah tentu nama aku bunga, harusla suami kamu letak nama bunga makcik.. Hahaahah.. lawak bila kenangkan. ni kes tak percaya suami. Cer jadik cam aku, nampak nama pelik kat hp suami, terus je tanya, biar dia explain terus depan muka, takde la ko sakit hati pendam perasaan. Tak pun termalu sendiri, sah-sah nama orang tu Kasih ke, Bunga ke, dah ko ingat skandel dengan laki ko. Nama orang sekarang kan memacam, kasih, manja, apa lagi banyak, so percaya sikit kat suami dan tanya terus.

Eh, dah melalut dah aku ni nak cakap pasal hati dah sejuk terbebel. Tapi teringat kata member aku ni. Kat ofis suara aku la paling lunak, paling manja tapi kat rumah, gila garang muahaahahaha... Sapa suruh call masa aku kat rumah, kan tak pasal dengar sisi bengkeng aku hahaahahh... U know who u are muahahaahah...

No comments: