Jom klik

kENgkaWAn

Wednesday, June 5, 2013

Bila pengasuh cuti dan bayaran penjagaan harian taska

Kejap je anak teruna aku dok ofis. Tepat kol 12 aku dah hantar dia ke taska yang sama dengan Kimi.

Tak larat weiiii.. Membuas kemain. Dok main water cooler tu laa, dok tekan-tekan nombor kat mesin faks la, buku-buku aku dia masuk dalam laci la.. Pastu sibuk nak menaip sama kat pc ni gak la.. Conteng pada kertas tak payah cakap la...

Tu aku boleh tahan lagi, tapi tak leh tahan sebab dia menangis. Bosan gamaknya, pastu buat perangai bila tak dapat apa yang dia nak, contoh hp aku la. Sibuk nak tengok video.

So kol 11.30 call taska tanya kalau hantar halfday hari ni boleh tak, pastu kira RM10 dah la sebab Khamis dengan Jumaat aku nak hantar lagi. So total 2 hari setengah untuk penjagaan harian RM50. Bodek-bodek, sebbaik penyelia tu cakap oklah.. Akak punya pasal boleh laa.. Ngeeee...

Apasal aku cari taska untuk daycare? Bapa mertua pengasuh Eqal meninggal.. Isnin dengan Selasa lepas memang dia dah minta cuti sebab ada urusan kat Perak. So hubby jagakan anak dah. Cuti aku tak banyak, hubby cuti pun pakai cuti gantian sebab dia banyak buat OT. Tiba-tiba pulak dapat berita hari Selasa, so sebab kampung jauh kat Terengganu dia kena la stay lama skit. Sambung terus ke Jumaat.

Tu pun tadi dia call tanya aku camne huhuh.. Cerita dia, sebab dia dari Perak, dengan tak bawak baju apenya, tiba-tiba dapat panggilan kecemasan camtu, so datang Terengganu sehelai sepinggang, kena beli baju pulak kat sana.. Takpe kak, fikir positif, at least dapat merasa baju baru made in ganu kiteee.. haaahaha

Fikir punya fikir dapat idea nak hantar ke taska Kimi je untuk 2 hari. Hari ni konon aku jaga la, nak jimat la katakan, sebab bos takde, berani la bawak kan..

Tapiiiii... memang 1 keje pun aku tak leh buat dengan adanya dia kat sini. Aku siap bawak comforter uuntuk dia selesa tido, tapi nan adooo.. Mata gosok, tapi dia tahan mata tu dari tutup. Mainan pulak aku lupa bawak, so memang terbaik la mengaruk dia. Huhuhu..

So penyelesaian, hantar ke taska yang sama. Sehari dia cas RM20, so 2 hari setengah RM50. Takpela korban RM50 dari pening kepala aku kat ofis, takut suara dia jerit sampai didengar bos yang lain. Parah kang wehh!!!

Udah ler pose ni... kurus pose aku kang asik marah anak hihihii..