Jom klik

kENgkaWAn

Monday, June 24, 2013

Jerebu di Shah Alam & Harga Topeng Muka

Dari pagi tadi aku perhatikan, jerebu kat sekitar ofis aku makin tebal. Pagi tadi aku masih boleh nampak rumah-rumah orang kaya kat atas bukit, sekarang jangan kata rumah, bukit pun samar-samar. Satelit kat belah kanan cermin aku pun dah tak kelihatan dah..

Agak-agak berapa bacaan IPU sekarang ye? Macam makin teruk je.. Besar kemungkinan esok masih cuti sekolah. Entah-entah, sektor kerajaan dan swasta pun istihar cuti kalau berterusan meningkat bacaan jerebu ni. Mata aku dah pedih-pedih, tekak dah rasa perit.

Biasa kalau ekon sejuk camni aku buka tingkap, kali ni tak berani dah nak buka, cuma tarik comforter yang kebetulan aku bawa untuk Eqal tido hari tu untuk selimut kaki.. Sejuk sangat ni weh..

Hubby pula cakap harga topeng muka dah naik harga. Beli kat farmasi KL tadi 5 keping RM10, kalau sekotak, RM25, tapi tak tau la ada berapa keping dalam tu. Terus kan ambil kesempatan diorang ni naikkan harga.. Mahal kot, kalau sekeping topeng ko jual RM2.. Memang cekik darah betoh namanya tu..

Tapi benarlah, jerebu ni peringatan dari Allah untuk kita.. Perlahan-lahan satu Malaysia dilitupi jerebu.. Johor, Melaka, Negeri Sembilan dah, Selangor, KL, Putrajaya pun dah.. Kuantan, Kota Bharu pun dah sampai, Teluk Intan pun dengar cerita dah mula jerebu.. Cuma belum dengar jerebu kat Kedah je lagi..

Marilah kita berdoa agar jerebu cepat hilang.. Moga pembenihan awan dapat dilakukan. Aku risaukan kesihatan anak-anak je.. Sama-sama doakan ye...

update!!!
 sorry, salah dengar, rupanya 10 keping RM5 hahaahah... terbalik faktaku itu.. Maapkan shayeee!!!!

4 comments:

Masni Syafie said...

naseb baik keje di lab...free jer..hehe
mahai nya...huhu..

Ayuni said...

smlm sye beli kat sigi tiopeng rm1...

bunga_rose said...

Masni:
untung la keje kat lab hiihi.. tu laa mahal bebeno

Ayuni:
RM1 je, see dah naik 2 kali ganda dah

Tukang Karut said...

meh beli kat aku la... 50 keping RM 10 je la...