Jom klik

kENgkaWAn

Thursday, June 20, 2013

Kena cerai??

Korang pernah tak mimpi, mimpi yang menakotkan, yang korang tak nak pun benda tu jadi dalam kehidupan, kira mintak sisih laa...

Aku jarang sangat didatangi mimpi, biasa kalau mimpi pun sebab badan terlalu penat. Dan sebab semalam terlalu penat sebab, balik masak, kemas rumah, mop lantai sebab anak makan sampai haiihhh berkarat lantai tu ha, sakit mata tengok, tak leh tunggu hari minggu dah, dengan kerenah Eqal yang sangat menduga perasaan sekarang, gantung baju siap basuh, iron baju sebab ari tu iron untuk 3 hari bekerja je.. Kemas dapur lagi.. Fuhhh!! Penat!!!! Masa menaip ni pun terasa-rasa penatnye tu..

So, malam tadi aku mimpi, mimpi yang buatkan aku muhasabah diri dan menangis..

Aku mimpi, hubby ceraikan aku. Ya Allah.. rasa gelap dunia ni.. Jalan cerita dalam mimpi tu, antara logik dengan tidak sebab dalam tu, kami bukan kat rumah kami, aku pulak baru balik dari kampung aku, tinggalkan hubby sebab nak balik kampung. Pastu tiba je hubby emo, cakap nak cerai sebab aku tak kemas rumah, rumah sepah sokmo. Pastu aku pujuk-pujuk, dia diam. Pastu dia nak gi mandi, pastu dia cakap kat aku, pujuk la lagi sambil muka cam senyum, cam nak maafkan aku dah.

Tapi tiba aku pulak yang emosi, terus kuar rumah, cakap, kalau rasa sayang lagi pada orang awak tau mana nak cari orang... Pastu tiba-tiba aku ada maid yang setia temani aku masa aku proses lari dari rumah. Pastu aku boleh pulak cari rumah kat kawasan flat masa bujang, eh tiba-tiba flat tu sebelah rumah aku.. Pastu apa jadi aku ingat-ingat lupa.

Tapi ending mimpi tu happy la.. Kami rujuk balik sebab hubby cakap dia tak boleh hidup tanpa aku dan anak-anak. Yang bestnya cara dia nak pujuk aku tu dia sebut, boleh tak abang namakan baby kita "Zainal Abidin" kalau tak silap aku tu la nama yang dia sebut.

Oittt!!! Takkan kot tu petanda kalau dapat yang ketiga aku pun dapat baby lelaki gak cam abang aku... 3 hero? OMG... Huhuhu.. bila nak dapat perempuan ni?? Ok tu selingan..

Tiba-tiba aku terjaga sebab Eqal nangis.. Aku pandang sebelah tengok hubby nyenyak je tido, takde rasa terganggu langsung. Susukan Eqal sambil nangis uhuhuhhu.. takmo weh cerai.. tak kira la lepas tu rujuk balik pun, yang penting tak mau langsung cerai...

Hahaah.. baca balik cara aku cerita cam kelakar je kan mimpi, tapi dalam tu aku sedih, suasana pilu wehhhh... sape tak sedih kena cerai?? Tapi sebbaik dalam mimpi je..

Call hubby cite pasal mimpi, sebab pagi tadi masing-masing kelam kabut bersiap, tak sempat nak cerita.. Hubby hanya sebut Ya Allah.. dia pun terkedu, napa aku mimpi ngarut sampai camtu.. Pastu gelak bila aku cakap, takmo cerai tauuu!!!!

Mimpi mainan tidur, tapi juga kadang boleh buat kita muhasabah diri, ada kekurangan yang perlu kita perbaiki supaya apa yang kita mimpi tak jadi kenyataan..

Sekian, muhasabah untuk hari ni.. Eh, aku tak cerai laa.. mimpi je.. Fuuhhhh nak taip or sebut cerai pun bergetar hati aku ni.. Mintak sisih wehhhhhhh!!! Aku bahagia dengan rumahtangga aku sekarang, aku sayang suami aku weh.. Dia tiada 2 atau 3, dia satu-satunya pelangkap hidup aku, sahabat, teman gaduh aku.. dia je yang boleh terima aku seadanya dan aku je yang boleh terima dia seadanya..

So sama-sama la kita doakan kerukunan dan kebahagiaan rumahtangga kita semua, hargai pasangan kita yer anak-anak... Hihiihihihi..

9 comments:

azievee said...

Hahaha sabo je la...Bunga ko terlebih tengok cite melayu nie sampai tersasar ke mimpi...dah tengok ke ramalan mimpi tersebut...

Nana said...

aku plak semalam mimpi laki aku kawen dua
siap dia bawa balik resume calon2 suh aku pilih hahah benhong je

bunga_rose said...

aahahah.. tengok cite teduhan kasih ni gamaknye azie hahaah...

aku tengok dah, katanya kena jg hati pasangan supaya hatinya tak disakiti.. ermnnn kena muhasabah ni huhuhuhu

bunga_rose said...

nana:
uishhh!! tu mimpi buat cepat nak bersalin je tu kan hahahaah...

biasa orang cakap apa yg kita mimpi akan terbalik dengan realiti kejadian, so kita sama2 tak usah takut la kot hahahaha..

deelira@deeliraz said...

hik hik hik.. nak gelak aje.. :P
sbb dah panjang lebar kat YM hehe

Tukang Karut said...

dey... aparaaaaa...

NM02 said...

pjg jalan mimpi ko tu

hehehe

eima said...

bkn ko sorg yg mimpi wei aku pun penah mimpi gitu ....

Myra Jay said...

Fuhhh!! Mimpi yg menakutkan.. harap ianya jauh dari kenyataan kan