Jom klik

kENgkaWAn

Monday, June 24, 2013

Sabooo jelaa....

Geram sebab dari malam tadi aku cuba hubungi Penyelia Sekolah Kimi, tapi tak dapat. Masa call malam tadi, dia cam ada kat luar kawasan, sebab suara tersekat-sekat sebelum putus, sms tak balas. Call pagi tadi tak angkat sampai sudah.  Sabooo jelaaa...

Padahal aku cuma nak tanya, sekolah kat Selangor kan cuti, so taska cuti gak ker tak. Sebab kalau cuti, aku nak arrange untuk Kimi aku letakkan kat rumah pengasuh Eqal. Harus la kena tanya pengasuh tu awal-awal, bagi ke tak, kalau tak aku nak cuti.

Datang pagi tadi, cikgu cakap sekolah tutup, taska pun tutup, esok baru buka taska. Apsal laaa tak bagitau awal-awal?? Fine, kalau tak nak call or sms parent dah parent ramai, tapi at least, bila parent sms, balas la weh.. Sabooo jelaa

Gelabah aku call pengasuh Eqal tanya boleh tak nak tumpangkan Kimi kat situ.. Sebbaik la akak tu baik, nak tolak permintaan aku tak sampai hati agaknya so on jela.. So patah balik pergi rumah pengasuh, dah buang masa. On the way nak gi keje lalu kawasan sekolah kimi tu, aku tengok ada gak parent yang macam aku, tak tau taska tutup. Dan parent tu aku rasa, dua-dua keje dan memang cam kimi sekolah dan day care kat situ. Tak tau la apa nasib diorang, cuti ke bawak anak gi ofis ke apa. Saboo jelaa..

Dan nasib baik jalan tak jem, sebab aku gerak dari rumah pengasuh dah pukul 7.45pagi. Gelabah lagi sebab Eqal buang mana tah kad touch n go dari smart tag aku. Sebbaik aku cek dulu balance sebelum aku masuk lorong tu, kalau tak, percuma je kena maki dengan orang pagi-pagi sebab ganggu lalu lintas. Terus ke lorong tunai. Tak pasal pulak gagau handbag cari duit bayar tol. Sabooooo jela..

Sampai ofis punch dulu, baru pergi park kete kat tempat biasa. Sabooo jelaa...

Tapi, teruk jerebu kat sini, anak aku si Eqal dah start batuk-batuk dah tu. Aku sendiri pun dah mula rasa sakit tekak. Paling aku risau hubby la, sebab dia bawa moto kan gi keje.. Jauh tu Shah Alam ke KL. Hati-hati yer semua.

Dan aku doakan moga jerebu cepat la pulih. Dan buat masa ni apa yang kita boleh buat, saboooo jelaaa..

2 comments:

duniafana said...

jerebu ni dari Allah...peringatan

bunga_rose said...

setuju tu, kan salah satu tanda dekat kiamat keluar asap jerebu..

sama-sama la kita beringat..