Jom klik

kENgkaWAn

Monday, June 10, 2013

Selamat ulangtahun sayang

Selamat ulangtahun ke 4 kesayangan mama...

 Kejap je dah masuk 4 tahun.. Tapi sekejapan mama terpening kejap, eh baru 4 tahun ke anak aku, rasa cam dah 5 tahun je hahaahahh...

Masuk 4 tahun, anak mama yang manja ni, yang mama ingatkan tak pandai berdikari, dah buktikan yang anak mama ni memang sangat independent orangnya.

Boleh duduk kampung sorang-sorang, takde mengadu nak balik ke, cuma sesekali bagitau kat mak uda dia  yang dia rindukan mama..

Boleh jaga adik bila mama tinggal kejap pergi kedai..

Boleh slowly tolerate dengan adik.. Kalau tak asiknya gaduh sepak, terajang, tumbuk, fuhh mainan je bagi budak berdua tu...

Pelajaran kat sekolah pun alhamdulillah makin ok.. Dah boleh mengenal ABC, Alif ba ta, 123.. Sebelum ni cuma boleh sebut, tapi tak mengenal.. Alhamdulillah..

Dah pandai tegur mama, kalau mama sekci.. Hihih.. tak boleh dah nak pakai seluar pendek kat rumah, kena sound cenggitu je contoh "Eeeee.. mama tak malu.." "Eee... tak malu ke?" "Eeee malu laaa mama niiii" Phewwww mengeluh kawe.. udoh ler panas cuaca sekarang.


 Tapiiiiiiiiiiiiiiiii.... paling tak boleh tahan dengan perangai manja dia..

Kalau nak sesuatu, nak menda tu dapat time tu gak, tak boleh tangguh. Kalau tangguh merengek, menangis, berguling arrgghhhh!!!!!

Kalau jatuh sikit, alaaa calar sikit je, meraung dia tu camkan putus jari. Macam kes semalam, lutut calar sikit je pun, kalau adik tu steady lagi sambung main tapi dia, siap kawan-kawan escort balik rumah.. Aku baru nak semayang Asar dengan suara budak-budak bagi salam kat luar.. Pastu nampak muka dia dah sememeh nangis hahaahahhaha... pastu letak ubat try nak bangun rasa perit sikit terus cakap "Mama,, saya dah tak boleh berdiri huwaaaaaaaa..." Saboooo jelaaa mama kamu ni nak oiiii..

Belum lagi kalau pergi pasaraya ke, pasar malam ke, kalau tak dapat barang yang dia nak, nangis kuat-kuat, duduk, tak mau berdiri, nak bagi drama lagi dia baring pastu meronta, berguling apa saja laaa.. Pasrah weiiiiiiii!!!! So tiap kali nak keluar ke mana-mana sekarang, kami akan pesan siap-siap dalam kereta.

Contoh nak pegi pasar malam, dalam kereta tanya dia nak makan apa, pastu bagitau siap-siap, boleh beli yang dia dah mintak je, benda lain tak boleh. Pesan banyak-banyak kali supaya dia cerna dalam otak tu.. So alhamdulillah, kat pasar malam Sabtu baru ni dia tak buat hal.. Janji dapat dia punya jagung rebus, keropok lekor dan air milo. Fuhhh!!!!!





Makaaaaa, tahu ni besarlah harapan mama agar Hakimi ubah sikit perangai manja yang tak kena tempat tu sebab dah jadi abang kan.... Adik pun tak semanja kimi tau... Tapi, sikit demi sikit mama tengok adik dah mula ngikot dah... Tak dapat yang dia nak... menjerit, menangis, melolong.. Tapi pujuk jap je, dah senyum.. hihihhihi... So sila lembut hati sikit yer sayang..

Dan, mama doakan anak mama dibukakan pintu rezeki seluasnya, diberikan kesihatan yang baik, dipermudahkan dalam pembelajaran dan rajin-rajin laa tolong mama kat rumah ye *haahahah nak jugak tu*

Akhir kata, mama, papa dan adik love you so much dear Muhammad Airel Hakimi bin Mohd Azli... Muahhhhh!!!!

4 comments:

eima said...

sape pantau die main kat luar tu ...
anak sulung mmg lain mcm sikit.....diorg kan intan payung kita ...anak pertama tu manja mmg lebih lebih la

bunga_rose said...

lorong rumah aku ni jalan mati manja, so tak risau sgt klu dia main kat luar.. jiran ramai yg perati sama perati...

tapi lepas dah siap2 biasa aku kuar la tgk dia main..

Imaan09 said...

happy besday Hakimi..!

deelira@deeliraz said...

hepy besday sayang ;)
semoga menjadi anak yang soleh, cemerlang di dunia dan akhirat AMIN