Jom klik

kENgkaWAn

Friday, July 12, 2013

Ayam pencen dan kengidaman

Fuhhhhh!!! Penattttt!!! Panassss!!!! Perut dari tadi dok kruk krap kam kup kap dia bunyi hohohohoho...

Ni semua angkara merempit tengahari buta, balik rumah amik kete nak ke Econsave. Jem pulak kat bulatan 5, woiii panas weiiiii!!!! Gigih gi Econsave nak beli ayam tua atau nama glem dia kat kampung ayam pencen.. see ayam pun ada pencen, berap dia dapat elaun bulanan pencen idok la aku tau hahaahahaha... dah ngarut!!

Econsave cam biasa mempromosi ayam pencen RM4.99 seekor. Tertengok kat paper tadi terus menggelijat teringat ayah, mak & abang suka benor makan ayam pencen. Sebagai anak dan adik yang solehah *kata kooo terus pegi membeli kat sana, beli sama milo, gula, tepong, susu, minyak segala macam barang dapur terus kat mak aku. Sebbaik tak leh angkut gas, klu tak dengan gas-gas aku beli hahahah..

Jauh kan aku shopping, beli kat Shah Alam untuk kuarga kat Kuantan hahahah... Kuantan barang mahal sangat laaa... mak aku kalau datang Shah Alam pun siap kena perli dengan ayah aku.. sebab terbalik, orang kampung datang bandar beli barang kampung untuk wat balik kampung kikkikikiiik... Memang banyak beza harga barang sana dengan sini weh. Dari segi harga makanan kat kedai pun sama. Bak kata mak aku, jauh beno beza, baik bandar lagi, banyak barang murah dari dok kampong.. Sila loratkan ke'trengganuang ye.. Mak aku memang cakap loghat sana ihhihihi.

Dan, tadi dah call mak, request suh ayah belikan kuih asang gupa aka asam gumpal... korang kenal ke camne kuih tu? Cam ni haa...

Sumber gambar SINI
Pastu mintak belikan bubur lambuk. Noooo bubur lambuk sini tak sama cam bubur lambuk kat KL ni weh... Lain bebeno rasa..

Sumber gambar SINI
Haaa.. ada lebih pucuk miding, pucuk paku, peeehhhhhh sedap wehhhhhh!!!! Dia lebih kepada rempah, klu KL aku tak rasa rempah laaaa...

So, tak sabar nak merasa makanan yang memang tiap kali balik kampung memang aku request suh ayah beli dulu sebab biasa pasar malam yang jual bubur sedap ni ada hari Jumaat, aku tak sempat sampai..

Yeyyy!!! Lagi 20 minit nak balik!!! Makkk ayahhhh tunggu kamiii!!!!!!

2 comments:

eima said...

fav aku tu wei ..mana leh lawan yg kg ngan sana ...sana lagi sedap .... tak sabo tgu esok MIL janji nk buat ....

huda said...

harga barang runcit memang selalu kat bandar la murah.. kg sebab kedai runcit kecik2 tu yg dok mark up harga je.. hehe..
selamat pulang ke kg..

jom jenguk blog saya :
http://hudakassim.blogspot.com/