Jom klik

kENgkaWAn

Tuesday, July 16, 2013

Lewat x 5 = Kad ijo

Ai is stress!!!!!! Ko tengok ayat BI aku bila dah stress haahah...

Weiiiii!!!!! Ari ni lewat lagiiiiii... Kali ke 5 dah bulan ni!!!! Harus laa aku kena tukar punch kad camni.. Abis laaaa...

Selama berpuasa ni, hari pertama puasa je aku datang awal, hari kedua 7.47, hari ketiga 7.34, hari keenam 7.31 dan hari ni 7.31.. Baru 4 hari kan... tu ada sekali, sebelum bulan pose aku lambat gak.. Tiba-tiba je LKSA jem, kuar tol terus stuck! Ngok ngek betol!!!!

Nak kata bangun lewat, memang bangun lewat hahahahaah... Dah tu salah sape kalau bukan diri sendiri...

Tapi, hari ni lain skit.. Lepas sahur aku iron baju, sidai baju basuh malam tadi, mandi, solat pastu tertidur kikikiik.. Bangun kol 6.40 mandikan kimi pastu terus siapkan bekal dia. Sekolah dia laa tiba-tiba bagi mesej cakap tak sediakan makanan untuk pelajar, sebab nak galakkan diorang puasa.. Masalahnya anak aku baru 4 tahun kot... mana laaa diorang pandai lagi nak puasa. Grrrrr!!! Kalau kurangkan duit makan untuk 1 bulan ok gak. Aduiiii!!!

Tapi kimi pun 1, lepas mandi mana ada nak pakai baju sendiri, aku la yang bedakkan, minyakkan, pakaikan baju, tu kalau boleh, kasut pun nak suruh aku sarungkan tau.. Nak boleh ke buat satu2 perkara pagi-pagi punyaaaaa laaaaaa lambat. Suruh pakai kasut 2 minit, aku kuar masuk rumah dia baru termenung. Kena tegur, pakai la 1 kasut, pastu termenung lagi.. Eeeeee... nak suruh masuk kete pulak, dia sengeh-sengeh dulu, buka pintu depan, eh salah, buka pintu belakang..

Pastu belom lagi sampai sekolah, aku kena panggil berapa kali baru dia nak kuar dari perut kereta tu. Pastu amik masa lagi nak pakaikan dia beg sekolah. Hai laaa anak, bertabah jela mama kamu ni...

Owh, sebab lewat hari ni gak sebab aku dah bajet masa untuk naik moto sebenarnya, sekali terajin lak cek roadtax moto, laaaaa dah mati bulan Jun ari tu.. Aku ni jenis kalau dah tau aku ada buat salah, aku tak berani nak teruskan weh.. Hubby cakap pegi jela, takpe.. tapi aku teringat pulak kat Kemuning tu kadang polis suka buat roadblock so cepat-cepat la capai kunci kereta.

Bawak macam ke apa laju sekali pun, kalau dah dekat depan bomba tu jem, memang tak boleh nak buat apa laa...

Ermnnn sape suruh paksa kitorang masuk 7.30 pagi, lantakkan!!!! Errr..cakap je besar padahal takut gak kalau kena tukar kad, ofis aku ni bukan boleh kira wehhh... Ok, pasrah!!!!!

7 comments:

eima said...

opis aku berduyun yg lambat sebulan sampai 20 kali pun ade ... amik nama pastu bos aku panggey ..pastu buat lagi ... kad ijo seklai pun aku tak penah tgk ...

wei sama la ngan fahim .. tp opis aku dekat je ,.... hahahaha 4 minit dr rumah klu trafic ijo semua

.:MamaDhiaAdwa a.k.a Yana:. said...

huh..bace pun jadi stress..
hehehe..
mudah-mudahana esok tak lewat lg..

oo..kene pakse masuk 7.30??
tak patut..tak patut..

bunga_rose said...

eima:
cam ofis lama aku laa, takde masalah klu lambat sebab bos baik hati... kad ijo pun tukar sbb ada yang tak penah punch langsung, main tulis tangan je, sabo jela..

fahim pun ke weh? ahaahah.. ofis aku dekat je, tapi jem yg buat jauhhhh benooo

mamadhiaadwa:
hihihih.. alamak, sori klu sebab dah terstress bila baca

haah kena paksa.. hari ke 2 pose baru bagitau sapa nak masuk kol 8 bagi nama sblm kol 12pm, masalahnya baca emel tu pukul 4ptg, dah tu camne.. pasrah jelaaa

Ratu Hatiku said...

fuhh...awlnya msk ops 7.30! Kalau time tu saya baru siap2 make-up hihihi

Ibu Amirul said...

heehehe,,,,
nak gelak pun ada,stress pun ada...
esok kena keluar lagi awal lagi lah...

bunga_rose said...

ratu hatiku:
hihihihi.. saya mekap kat ofis je, datang ofis muka togel tak calit ape hahaah

ibu amirul:
hihihi... stress macam tak stress la maknanya tu kan..
tu laa.. kena reschedule balik masa

Kesuma Angsana said...

hehehe redha ajalah !