Jom klik

kENgkaWAn

Monday, February 3, 2014

Ulser oh ulser

Ulser, setiap bulan aku musti kena ulser. Kalau tak pecah dalam mulut kat lelangit musti tang lidah aku akan berulser.

Kenapa ek ulser ni boleh jadi. Nak cakap kurang minum air, memang kurang haahahah.. Nak kata panas, memang cuaca panas sekarang ni. Hahaah.. sendiri tanya, sendiri tau jawabnya..

Pastu nak kata aku tak rawat, rawat je, pakai oral aid, minum air masak bebanyak sampai aku sendiri tak larat nak berulang ke tandas. Tapi bukan makin baik, makin teruk je aku rasa ni haa... Dengan bibior pun dah makin merekah..

Kenape musti setiap bulan penyakit ni serang aku ek.. Hadoiiii.. ada ke cara lain nak ubati atau nak jauhkan aku dari penyakit ulser ni..

Udah la 2, 3 malam ni tak lena tido, anak-anak berganti pas baton demam. Lepas Eqal, Kimi pulak demamnya. Dua-dua pun tak kebah sebab tongsil bengkak. Tapi ni dah baik demam ni, batuk pulak menjengah, lahaiii cian anak-anak mama.. Sebab tu laa aku ni kena kuat, kuat untuk jaga anak.. Kalau aku tak sihat sape nak jaga anak-anak.. Mau pening hubby kalau kami bertiga sakit sekaligus ihhihhihi..


Ps:
i. Lama tak berblog, macam dah tak pandai nak karang ayat weiii, errr macam la dulu pandai sangat mengarangnye hahaahah..

ii. Tak sabar nak tunggu minggu depan, nak bercutiiiiiiiiiii

1 comment:

eima said...

aku rasa anak2 tu elok ko bg diorg supplement ...cam aku la aku bg anak2 milkshake shaklee... alhamdulillah diorg dah jrg sakit dan cepat sembuh