Jom klik

kENgkaWAn

Tuesday, April 1, 2014

Cerita dihari ulangtahun itu

Khamis minggu lepas kan ulangtahun ke 30 an encik hubby aku tu.. So, awal-awal lagi aku dah plan, ajak dia amik cuti, spend masa berdua... Tapi, ikot ke mana yang aku nak gi hahahaahah.. tah besday sape tah sebenonye ni kikiki...

Aku dah lama nak rasa meatball IKEA. Pegi je dah 2,3 kali, tapi tiap kali gi mesti panjang beraturnya. So mengalah. Kali ni, pukul 10 pagi dah gerak dari rumah, merempit je pulak tu, harus la sampai cepat kan.

Masa sampai tu tak ramai lagi orang memang cepat la dapat. Pastu tak tau camne nak order masa tu kahkah... sangat la lawak rasa. Orang amik mug, aku amik mug. Masa bayar baru tau, dia cas mug tu utk air coffee or tea. Kikikikik....


 Akhirnya dapat jugak la rasa meatball IKEA.. Tapi... errrrr mungkin sebab dah lama aku asyik dengar sedap sedap dan sedap meatball dia, tapi bila makan, errrrr... agak kecewa sebab tak kena kat tekak aku kikikikikiki... Aku mengharapkan rasa dia lebih dari tu.. Hubby cakap ok je, aku cakap tak berapa ok pun.... Hahha... share sepinggan dan secawan berdua, udah.. nama pun sekadar nak merasa.. Sebab pagi tadi aku dah buat sandwich sardin cheese kat untuk breakfast, so still kenyang laa..

Lepas dah pusing-pusing IKEA, cuma dapat ambil jam dinding dengan berus pinggan. Jam baru RM2.50, nak letak pun kat dapur je.. Susah la takde jam kat dapur time masak sebab aku kejar masa kan.. terutama time nak berbuka.. Nak beli lagi, tapi sedar diri, merempit je dengan hubby kan...

Dah sakit kaki bagai meronda dalam IKEA tu sambung merempit ke ibu kota KL.. ceh ayattt.. nak pergi SOGO. Weii wa cakap sama lu, sebbaik wa ikot cakap wa punye hubby merempit je, jem kat KL pehhhhhhh!!!! Tak gerak weiiii... Kalau naik kereta aku rasa padan spend masa together dalam kete jelaa..

Bahagian lelaki kat SOGO tengah renovate time tu, so untuk pakaian lelaki kena naik tingkat 7. Penattttt!!! Tapi sebaik tgk sale sana sini. Hilang penat.. Eh, bukan penat aku yang hilang, tapi hubby aku hahaahahah...

Penghabisan stok gamaknya sebab sale dari 50% - 80%. So sebab besday kesayangan ambe, ambe dah janji nak belanja ape aje dia nak, so ni la habuan dia..

 Ooo.. ade stokin gak, lupa nak snap sama.. Seluar dah longgar sebab badan dia dah susut, so ni yang dia mintak. I okey aje... Janji encik suami bahagia.. yer dok.

Tapiiii, mana boleh I tengok dia je shopping, harusla lepas tu dia pulak yang kena ikot aku cari barang aku.. ahahahah.. tapiiii, baju pempuan takde sale aaa.. kalau ada pun tak santekkk!!!

Lepas tawaf setiap tempat, aku rembat ni je..

 Owh, ada lagi 1, sandle vincci. Sebab beli, dah sakit kaki pakai kasut tutup hahahahah... Lepas bayar terus pakai, dasar kannnn!!!

Settle semua tu dah dekat pukul 3.30 petang. Kaki pun dah sakit sangat, terus balik rumah je, tak jadi pun makan kat restoren Imelda tu.. Konon nak bawak dia makan kat situ, tapi sebab perut kenyang dengan meatball pastu penat pastu karipap IKEA pun ada lagi tak makan-makan so balik jela... Hihihi...

Malam kuar, gi beli barang, lepas tu singgah kedai, belanja makan kat situ je. Cam biasa la menu, ikan siakap 3 rasa, daging masak merah, telor bungkus dan sayur kailan ikan masin. Semua sedap, cuma ikan 3 rasa je agak kureng.. Gambo takde, sebab kami semua kelaparannnnn!!! Mana kek? Tak payah laa.. incik hubby aku ni bukan makan kek pun, baik bagi makan nasi je haahahah..

Diakhir dengan gambar permulaan hari tersebut.
Love u deep deep!!!

"From the first day, that i saw your smiling face, honey i knew that we could be together forever..."

2 comments:

deelira@deeliraz said...

chewah.. jeles i.

semoga bahagia till jannah

nak "cari" masa berdua jugak la. xleh jadi nih

eima said...

serius kami tak penah keluar ber2 sejak ade anak .. aku tak sanggup kot nk keluar tanpa anak ... tah la lain org lain cara nye ...mayb kami ni jenis tak romantik kot ..hihi

semoga hubungan korg bahagia sampai syurga ....