Jom klik

kENgkaWAn

Wednesday, July 23, 2014

Persiapan raya

Nak cerita.. nak sangat bercerita kat blog ni ha.. Tapi masa tu takde.. ntah ape aku buat dengan masa aku pun aku tak tau...

Tapi nak gak bagitau.. tahun ni aku jahit sendiri sarung kusyen.. langsir aku dah bagitau kan aku jahit sendiri gak.. Alhamdulillah.. jimat banyak laa.. langsir dah siap dah.. Sarung kusyen je aku baru siap jahit 4... ada 4 lagi blom berjahit tapi dah siap potong..

Malam ni la cuba siapkan at least 2 lagi sarung.. Beli kain 5 langsir tu 5 meter, sebbaik ngam-ngam ho.. Hikhik. semangat ek aku nak raya.. cess...

Hajat hati ni nak je gi cari tikar buluh kat booth Jakel.. eh booth ke khemah ek sebab beso bebeno.. Tapi tu laa... kewangan cam semput-semput pulak aku rasa ahahahah... Tapi RM39 katanya yang paling murah.. ok la tu.. aku nak beli pun nak letak dalam bilik, wat alas solat.. Tikar yang ada sekarang dah tak elok..

Korang dah beli ke baju raya semua? Kuih raya? Aku seme tunjuk je.. baik kuih sampai ke baju hahaahah... Baju raya aku beli kat ape nama kedai tu ek yang dia ada tulis XSXXXXXXLLLL haaa camtu.. Cantik wehhhh RM129 dapat kurang RM113 sebab ada tesco kad. Amik saiz XS, perasan diri dah kurus lepas pose ahahahaha...

Harapnya badan ni kekal la weh keciknya.. Dah elok baju-baju lama aku muat balik. Dah boleh pakai kebaya balik... tapi takut lepas je naik dari raya ni, kalau yang turun 3kg naik balik sampai 6kg.. pengsannnn haahahah.. Hubby pun dah akui isteri dia ni dah kurus, yeay!!! Kikiki... yang penting suami sendiri perasan kesusutan badan ni, orang lain tak perasan takpe... kata kurus demi suami kan...

Ermnn... ape lagi ek nak cite.. Aku raya kat kampung mertua tahun ni... meh la korang yang mana dok Besout tu, Sungkai ke meh la beraya rumah mak mertua aku.. Aku tunggu hikhik.. Klu beraya kampung mertua tak jalan mana sangat, sebab sedara mara bukan dok kat situ.. sedara mara nun kat Alor Pongsu la, ermnn kat Bukit Merah la.. haaa camtu.. jauh bona nak berkunjung.

Klu belah aku ye la meriah... dah nama pun dok kampung kan.. Beza la dengan Felda... Klu kampung ni boleh kata 1 kampung tu semua ada pertalian darah, antara jauh dengan dekat je tali persaudaraan tu.. Gitu... sebab tu beraya kampung aku meriah lebih sikit hihihhi...

Harap ada la rezeki nak balik beraya Kuantan... Kalau famili MIL takde plan ke mana-mana memang hari Jumaat minggu depan nak cabut balik Kuantan.. Along aku pun balik dari Kelantan hari Jumaat gak..lama dah tak jumpa.. Harap ada rezeki dapat jumpa kakak sulung aku tu.. leh request makan macam-macam kat dia ahahahah...

So, di kesempatan ni aku nak susun jari 10 mohon maaf andai ada terkasar bahasa, tersilap tulisan kat blog ni.. terkata terkutuk, terusik, terniat dan pelbagai ter kat korang.. Segala salah silap korang eceh... macam ada orang buat silap dengan aku kan, insyaallah aku maafkan.. Kira salam kosong-kosong bak kata budak comel dalam iklan raya tu ye..

Selamat berbuka dan Selamat Hari Raya Aidilfitri...

2 comments:

eima said...

selamat hari raya bunga .... sama la kite ye

lamanye ko raya kampng laki ko tu .. 3 hari sudah .. cam kami ni .. 3 hari sini 3 hari sana .....

Tukang Karut said...

selamat hari raya...