Jom klik

kENgkaWAn

Tuesday, July 8, 2014

puasa dan menunya...

Dah hari ke 9 kira puasa kan. Alhamdulillah masih penuh puasa aku.. xtau la hujung tahun nanti kot kot bocor puasa.

Nak share menu berbuka.. setakat bi xpenah beli lagi.. errr kecuali masa balik kampung MIL sebab terbeli ayam golek yg takde rasa. Balik Shah Alam aku tambah bahan perapan cam lada hiram, cili giling, mix herb dengan madu. Sahur tu hangatkan aje. Baru ada rasa..

Sabo jeladengan sesetengah peniaga yamg pentingkan untung. Sebab segelintir peniaga camni abis peniaga yang jujur terpalit sama... tu pasal aku rela masak je kat rumah.

 Roti john daging... resepi nanti i tempek ek.. xpun i google je tp memang terbaekk
 Nasi lemak sambal sotong... anak anak makan bertambah.. alhamdulillah..
Bawal emas masam manis haro pertama buka puasa
Roti jala dengan serawa doyan.
Yummihh... resepi korang tau kan.. santan, manisan @ gula melaka, isi doyan, garam secubit 2 kasik rasa lemak... masak semua sekali.. lagi pekat kuah lagi sodappp...

Roti jala google jela.. aku guna resepi mat gebu..

Tu je yg rajin aku snap.. yang lain xsempat nak snap daaa...

Pago esok sahur ayam goreng berempah kalau aku rajin aku amik gambo deh...

Selamat bersahur semua...

6 comments:

azievee said...

Semuanya nampak menarik bunga wei....rajin kome masak ekkk...

azievee said...

Semuanya nampak menarik bunga wei....rajin kome masak ekkk...

MRS. K ^ibuhadifhessa^ said...

waaaa.... kekaguman aku.. aku masak lauk rajin la.. nak masak side dish tu yang malassss

eima said...

Waahh meriah..betui msk sendri lg puas hati..

aku fh pi param beli kuih utk mil ...yg lain2 xbeli..klu berbuka kat kl br ke param tu pun beli ape yg mil srh...klu putrajaya sekali pun belum...

Tukang Karut said...

oi lapo oiiii!!!!

bunga_rose said...

azievee:
terpaksa rajin, anak-anak sampai rumah je, mamaaaa nak nasik!!!! hikhik

mrs.k:
alaaa kadang je rajinnye k... time malas nasi dengan lauk je, takde side sidenyeee.. hihihi

eima:
kadang teringin gi param, aku ajak laki aku pusing, tapi apa pun tak beli sebab kata nak pusing je hahahah...

tukang karut:
pose woi pose